Bursitis

La bursitis s’inclou en el grup de síndromes reumàtiques dels teixits tous que afecten els tendons, lligaments, bosses seroses, músculs, teixits conjuntius i teixits adiposos. Una de les eines més efectives per a atenuar el malestar que comporta és el quiromassatge per a la bursitis.

Una bursa és una bossa tancada i plena de líquid sinovial, que funciona com un coixinet de protecció i amortiment, situada entre els ossos i altres parts mòbils com els músculs, els tendons o la pell. La bursa és present quan un tendó o un lligament tendeix a fregar contra un altre teixit o os. La seva funció és absorbir l’impacte i la fricció que es crea, facilitant el lliscament entre estructures. El cos humà té al voltant de 150 burses i la bursitis pot produir-se en qualsevol d’elles. 

La bursitis és la inflamació de les burses. Encara que hi ha burses en tot el cos, la bursitis es manifesta sobretot al coll, colzes, canells, malucs, pelvis, genolls, dits dels peus i talons, on el moviment articular és més repetitiu de manera quotidiana.

Les causes més comunes són:

  • l’ús repetit i prolongat d’una articulació
  • sotmetre a una articulació a una força excessiva
  • patir un traumatisme
  • patir una infecció
  • a conseqüència d’unes certes malalties com la gota, l’artritis reumatoide, les malalties de la tiroides i la diabetis

Aquesta afecció es dóna amb més freqüència conforme envellim.

Algunes de les bursitis més habituals són la subacromial, olecraniana, trocantérea, isquial,  prepatel·lar, infrapatelar, anserina, retrocalcànea i aquilea.

Els símptomes més comuns són: 

  • dolor articular, fins i tot en repòs
  • sensibilitat en pressionar la zona periarticular
  • rigidesa i dolor en moure l’articulació
  • enrogiment, inflor i temperatura més elevada en la zona

Bursitis aguda: L’articulació afligida està enrogida i amb temperatura més alta que la resta del cos. Succeeix de manera sobtada causant dolor. Sol tenir un origen sistèmic a causa d’una infecció o malaltia.

Bursitis crònica: Sovint és conseqüència d’una bursitis aguda o d’una lesió prèvia en l’articulació que presenta inflor i dolor, pot ocasionar atròfia muscular i feblesa motora. Pot durar dies o setmanes i ser recurrent.

Les pautes d’actuació en la majoria dels casos es dirigeixen a aconseguir disminuir el dolor i la inflamació fins que la bursitis desaparegui. Per a això solen prendre’s una sèrie de mesures:

  • aplicació de fred, sobretot, els primers dies
  • evitar sobreesforços
  • limitar l’ús i els moviments de l’articulació afectada
  • seguir les instruccions del facultatiu que ha diagnosticat la bursitis respecte a la presa de medicaments antiinflamatoris
  • realització dels exercicis recomanats, en cas de derivació fisioterapèutica

Després d’haver patit una bursitis, sobretot quan s’ha produït després d’un traumatisme o per una causa mecànica, és convenient recomanar alguns hàbits preventius per a evitar que es reprodueixi:

  • Intentar no realitzar moviments articulars molt repetitius
  • Enfortir la musculatura que envolta l’articulació
  • Realitzar escalfament abans d’una activitat física
  • Utilitzar protectors en l’articulació afectada quan s’hagi produït per la pràctica esportiva o professional
  • Corregir gestos físics o postures inadequades

Consulta als nostres especialistes i t’ajudarem amb la teràpia i consells més indicats per al teu cas.

T’esperem,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s